• Klacht of bezwaar

    Als vereniging geloven we in open communicatie, ook wanneer iets als minder prettig wordt ervaren.
    We hopen dat onvrede in een bepaalde situatie direct wordt uitgesproken. Dit kan zijn binnen het
    team, de betreffende commissie of het bestuur. Als dit niet kan/het geval is, dan volgt onderstaande
    klacht- en bezwaarprocedure.


    Klacht- en bezwaarprocedure volleybalvereniging Gemini
    Een lid van Gemini kan op twee manieren laten weten dat hij ontevreden is of zich benadeeld voelt:
    * Bezwaar: dit is tegen een besluit van de vereniging.
    * Klacht: dit is tegen verkeerd of ongepast gedrag van een persoon of personen die namens de
    vereniging hebben gehandeld.

  • Een lid moet een klacht of bezwaar schriftelijk indienen, via een brief of e-mail naar voorzitter@gemini-elst.nl, bij de voorzitter van Gemini.

    De klacht of het bezwaar moet duidelijk en volledig zijn en, als het kan, bewijsstukken bevatten. De voorzitter of iemand die hiervoor is aangewezen, zorgt ervoor dat klachten en bezwaren op tijd worden behandeld. De verantwoordelijke stuurt een bevestiging van de ontvangst van de klacht of het bezwaar.

    Een klacht wordt vertrouwelijk behandeld. Afhankelijk van de klacht wordt er geluisterd naar beide partijen door de verantwoordelijke persoon. De verantwoordelijke behandelt de klacht.

    Als de klacht gaat over een lid van het bestuur, wordt deze doorgestuurd naar de Nevobo. Binnen vier weken na ontvangst van de klacht krijgt de indiener een schriftelijke en gemotiveerde reactie.

    De indiener kan het bestuur vragen om opnieuw naar de klacht te kijken. Alle correspondentie over de klacht of het bezwaar wordt door het bestuur bewaard, op een plek die alleen voor het bestuur inzichtelijk is.

    Als je bezwaar wilt maken tegen een besluit, moet je dit uiterlijk twee weken na de bekendmaking schriftelijk indienen.

    De beslissing op je bezwaar moet binnen vier weken na de datum van het bezwaar schriftelijk aan jou worden meegedeeld.

    Je kunt in beroep gaan tegen de beslissing op je bezwaar. Het beroep moet uiterlijk tien dagen na de datum van de beslissing schriftelijk en volledig gedocumenteerd worden ingediend. Je moet daarbij minimaal één reden voor je beroep opgeven.

    De verantwoordelijke beoordeelt of de klacht of het bezwaar geldig is. Een klacht of bezwaar is niet geldig als een of meer van de volgende redenen van toepassing zijn:

    • Het gaat over een persoon of gebeurtenis waarover het bestuur geen uitspraak kan doen.
    • De klacht is al eerder behandeld en er zijn geen nieuwe feiten of omstandigheden.
    • De klacht is onduidelijk, moeilijk te begrijpen, tegenstrijdig of niet in lijn met de gebruikelijke normen en waarden.
    • De situatie is meer dan 30 dagen voor de ontvangst van de klacht ontstaan.

    Als een klacht of bezwaar gegrond wordt verklaard dan kan een eerder besluit worden teruggedraaid.

    Eventuele ten onrechte betaalde bedragen, mits direct gerelateerd aan de ontstane klacht, worden binnen één maand na afhandeling gerestitueerd.

    Er ontstaat geen recht op schadevergoeding aan de klager, zijn vertegenwoordiger of welke derde dan ook.